Rozpažování s jednoručkami na rovné lavici (motýlek)

Napsal uživatel merlinof dne Út, 03/19/2019 - 18:20

Rozpažování s jednoručkami na rovné lavici (v leže), neboli motýlek, je vhodnou alternativou k upažování s kladkou, či klasickým rozpažováním na stroji. Slouží k izolaci prsních svalů a je vhodným doplňkem při tréningu hrudníku.

Popis cviku Rozpažování s jednoručkami na lavici v leže (motýlek)

  1. Uchopte činky klasickým způsobem, sedněte si na lavici a položte si činky na stehna
  2. při lehání se snažte mít činky co nejblíže ke středu hrudníku
  3. po ulehnutí a srovnání zad vytlačte činky (s výdechem) nad střed hrudníku
  4. mírně povolte lokty a tento úhel držte celou dobu cviku
  5. s nádechem rozpažte (nezapomeňte na zamknutí loktů) – pohyb činky je hezky po oblouku
  6. rozpažte tak aby činky klesly na úroveň hrudníku
  7. s výdechem a zatnutím prsních svalů se vraťte s činkami opět do startovní pozice (nezapomeňte na zamknutí loktů) – pohyb činky je opět hezky po obloučku
  8. Bez “cinknutí” činek opakujte dle potřeby

Tipy na cvik Rozpažování s jednoručkami na lavici v leže (motýlek)

  1. snažte se “necinkat” s činkami nahoře
  2. neprovádějte cvik kyvadlově
  3. Ke zvolení úhlu zamknutí loktů si představte jako by jste objímali širší strom
  4. používejte úzkou lavici, která je užší jak ramena a nikdy neklesejte s činkami níž než Vám dovolí ramenní klouby – mohlo by dojít k vážnému zranění
Video
Hlavní partie
Vedlejší partie
Typ cvičení
Vloženo do kategorie