Benchpress na šikmé lavici hlavou dolů

Napsal uživatel merlinof dne Út, 03/19/2019 - 18:17

Benchpress patří mezi to nejzákladnější co se v posilovně na rozvoj objemu prsou cvičí. Tlaky na šikmé lavičce hlavou dolů představují jednu z variant, která je zaměřena především na spodní část prsních svalů. V článku naleznete podrobný popis + videonávod

Popis cviku Benchpress na šikmé lavici hlavou dolů

  1. Naklonění lavičky si nastavíme dle svých potřeb, nejčastěji 10 – 30°
  2. Po ulehnutí si na lavičku uchopíme činku na šírku ramen
  3. Nohy máme pevně na zemi, nejlépe do široka rozkročené kvůli stabilitě a zaklesnuté do podstavce lavičky. Samozřejmě pokud máme lavici přímo pro tento cvik, nohy zaklesněte do držadel.
  4. Činku zvedneme ze stojanu a pomalinku spouštíme s nádechem na spodní část prsních svalů
  5. Současně s tímto pohybem tlačíme lopatky směrem k sobě a hrudník vypneme směrem vzhůru.
  6. Jakmile je činka na dotyk od hrudníku, tlačíme ji spolu s výdechem vzhůru.


 

Tipy a časté chyby při cviku Benchpress na šikmé lavici hlavou dolů

  1. Technika na prvním místě – nikdo se u toho nechce zranit na úkor vyšší váhy
  2. Uchopte činku nadhmatem s protipozicí palce, zápěstí musí být rovně se zbytkem ruky a ne vytočený.
  3. Neprohýbejte se v zádech, zejména ve spodní části, při zdvihání činky by mohlo dojít ke zranění
  4. Činka by se měla dotknout hrudi při každém opakování (neodrážet, pumpovat hrudí – mohlo by dojít ke zranění)
  5. Zaměřte se na přímý pohyb dolu a vzhůru. Snažte se trefit hranici mezi prsním svalem a břišními svaly.
  6. Po celou dobu cvičení mějte “přilepené” lopatky k lavici
Video
Hlavní partie
Vedlejší partie
Typ cvičení
Vloženo do kategorie